Book rejse
    • Ankomstdato
    • Hjemrejsedato
    • Vælg rejse
    • Voksne
    • Børn
      Barnets alder på afrejsetidspunkt
      • Alder på barn
      • Alder på barn
      • Alder på barn
      • Alder på barn
      • Alder på barn
      • Alder på barn
      • Alder på barn
      • Alder på barn
      • Alder på barn
      • Alder på barn
    • Værelser

FAQ

Vi har herunder samlet en række spørgsmål, som vi jævnligt bliver stillet. Finder du ikke svar på dit spørgsmål herunder, er du velkommen til at kontakte os.

Parkerne

Hvor mange parker er der i Disneyland® Paris?
I Disneyland® Paris findes to forlystelsesparker, Disneyland® Park og Walt Disney Studios®

Hvad koster entré til parkerne?
Når der bestilles et ophold hos Magic Tours er entré til parkerne inkluderet. I har adgang til parkerne, fra de åbner på ankomstdagen, til de lukker på hjemrejsedagen.

Hvad koster det at prøve forlystelserne?
Når entré til parkerne er betalt, er forlystelserne gratis (enkelte steder fx spillearkade er mod betaling)

Hvad er Fastpass®?
Fastpass® er en service alle gæster i Disneyland® Paris' parker kan benytte sig af. Servicen går ud på, at man kan bruge sin entrébillet i automater ved udvalgte forlystelser, som typisk har lang kø, og dermed få et tidspunkt, man kan komme tilbage på, og stille sig i Fastpass® køen, som er kortere end den almindelige kø til forlystelsen. Servicen kan kun benyttes til én forlystelse ad gangen, og kun så længe der er ledige Fastpass® tider til forlystelsen.

Må vi selv medbringe madpakker i parkerne?
Det er ikke tilladt at medbringe egen mad i parkerne. Der er dog mulighed for at købe alt fra fastfood til gourmetmad i Disneyland® Park, Walt Disney Studios® og Disney Village®.

Må vi medbringe en klapvogn i parkerne?
Det er tilladt at medbringe egen klapvogn såvel som kørestol. Har man brug for at leje en klapvogn eller kørestol, kan dette lade sig gøre i Disneyland® Park eller Walt Disney Studios® mod betaling.

Hvornår er der færrest forlystelser lukket i parkerne?
Disneyland® Paris har åbent 365 dage om året. Det betyder, at det er nødvendigt at lukke forlystelser løbende for renovering og vedligeholdelse. Disse planlagte lukninger er fordelt ligeligt ud over året. Udover de planlagte lukninger kan der være forlystelser, som det er nødvendigt at lukke i perioder af andre årssager. Du kan se en liste over planlagte lukninger her.

Ophold

Hvor mange personer kan der være på et værelse?
Langt de fleste værelser i Disneyland® Paris kan rumme fire personer plus et barn under 3 år. Hytter på Davy Crockett Ranch kan rumme seks personer plus et barn under 3 år. Enkelte hoteller har værelser med plads til fem eller seks personer. For mere info kontakt en rejsekonsulent på 70130330.

Vores barn sover altid i vores seng derhjemme, kan vi ikke gøre det samme på Disneyland® Paris hoteller, så vi kan være fem personer på værelset?
Værelserne i Disneyland® Paris er i de fleste tilfælde lavet til fire personer. På disse værelser kan der kun være fem personer, hvis det ene barn er under 3 år. Skal i som familie bruge to værelser, kan vi forespørge på værelser med dør imellem. Dette kan dog ikke garanteres.

Er der WIFI på værelserne?
På Disneyland® Hotel, Hotel New York®, New Port Bay Club® og Sequoia Lodge® findes gratis WiFi på værelserne. På hotellerne Santa Fe®, Cheyenne® og Davy Crockett Ranch findes gratis WiFi i nogle fællesområder.

Er der morgenmad på hotellerne?
Det er muligt at tilkøbe morgenmad på alle hotellerne i Disneyland® Paris. Morgenmaden er dog inkluderet ved køb af ophold på Algonquin's Explorers Hotel.

Pension

Hvad er fordelen ved at bestille pension hjemmefra?
Når du bestiller din pension hjemmefra sparer du penge i forhold til at betale for de samme måltider direkte på restauranterne i Disneyland® Paris.

Vi planlægger en dag i Paris og har derfor kun behov for pension på nogle dage, hvad gør vi?
Pension skal som udgangspunkt følge det antal nætter i har. Det betyder, at har i tre nætter, skal i købe tre dages pension. Ved i på forhånd, at i ikke kommer til at spise i Disneyland® Paris alle dage, anbefaler vi en Halvpension Classic i stedet for en Helpension Classic. Med en Halvpension Classic, kan i benytte to madbilletter på en dag, og har dermed en dag uden billetter. Læs mere om mulighederne her.

Vi har et lille barn med, som ikke spiser så meget. Kan vi undlade at bestille pension til barnet?
Børn under tre år kan ikke bestille pension hjemmefra. På nogle restauranter spiser børn under tre år gratis, på andre betaler de, for det de spiser. Børn over tre år skal betale for pension hjemmefra, såfremt andre på rejsen også ønsker pension.

Er det nødvendigt at lave en bordreservation, når vi har bestilt pension hjemmefra?
Bestilling af pension medfører ikke en bordreservation. Vi anbefaler altid at der bestilles bord, hvis i ønsker at spise på en bestemt restaurant eller på et bestemt tidspunkt. Bordbestilling kan forestages to måneder før ankomst på telefon +33 160 30 40 50 (engelsktalende personale). I kan også bestille bord ved conciergen på hotellet, når I ankommer. 

Fødevareallergi og særlige kostbehov
De fleste restauranter i Disneyland Paris tilbyder et udvalg af muligheder til dem med fødevarerallergier og særlige kostbehov, ligesom også Disney-hotellerne tilbyder et udvalg af særlige morgenmadsprodukter. Disse produkter er dog ikke en del af den gængse buffet, hvorfor det er vigtigt, at restaurantens bestyrer på hotellet får besked om dine særlige kostbehov inden ankomst.

Nedenfor kan du se en liste over de restauranterne i parkerne der tilbyder mad til dem med fødevareallergi og særlige kostbehov:

Disneyland® Park

Blue Lagoon Restaurant
Silver Spur Steakhouse
Walt's - an American Restaurant 
Auberge de Cendrillon 
Plaza Gardens Restaurant  
Restaurant Agrabah Café 
Buzz Lightyear's Pizza Planet Restaurant 
Colonel Hathi's Pizza Outpost
Restaurant Hakuna Matata

Frontierland®

Fuente del Oro Restaurante
Last Chance Café
Cowboy Cookout Barbecue
The Lucky Nugget Saloon

Main Street, U.S.A®

Casey's Corner
Market House Deli
Victoria's Home-Style Restaurant

Fantasyland®

Au Chalet de la Marionnette
Pizzeria Bella Notte
Toad Hall Restaurant

Discoveryland®

Café Hyperion

Walt Disney Studios® Park

Restaurant des stars
Bistrot chez Remy
Restaurant En Coulisse
Disney Blockbuster Café
Café des Cascadeurs

Disney Village®

La Grange at Billy Bob's Country Western Saloon (buffetservice)
Buffalo Bill's Wild West show (middagsshow)
Annette's Diner
The Steakhouse Restaurant
Café Mickey
New York Style Sandwiches

Transport

Hvordan kommer vi lettest fra lufthavnen til Disneyland® Paris?
Magic Tours tilbyder i samarbejde med Magical Shuttle og Disneyland® Paris lufthavnstransfer fra lufthavnene Orly og Charles De Gaulle til Disneyland® Paris. Busserne kører i tidsrummet ca. kl. 9.00 - 19.00 (med forbehold for ændringer). Er du i tvivl om du kan nå bussen, er du velkommen til at kontakte en rejsekonsulent på 70130330.

Hvordan besøger vi lettest Paris, når vi bor i Disneyland® Paris?
Vi anbefaler normalt, at man tager toget til Paris. Toget kører fra indgangen til parkerne og direkte til Paris. På togstationen kan personlaet guide jer til, hvilken billet i har brug for. Togturen tager ca. 45 minutter. Det er også muligt at køre til Paris. Transporttiden er ca. den samme, men mange synes det kan være ubehageligt at køre i bil i Paris by.

Hordan kommer vi fra hotellet til Disneyland® Park og Walt Disney Studios®?
Fra Disney's hoteller (på nær Davy Crockett Ranch) samt fra Disney's samarbejdshoteller kører der gratis shuttlebusser, som kan transporterer jer til parkerne, hvis i har brug for det. Vi anbefaler dog, at man går turen, hvis man bor på Disney's egne hoteller, da det mange gange er ligeså hurtigt.

 

   

 

FORKÆL EN DU HOLDER AF MED ET GAVEKORT

Ønsker du at give en rejse til Disneyland® Paris i gave til en du holder af, men kender endnu ikke detaljerne for rejsen? Så er det muligt at købe et gavekort til Magic Tours. Gavekortet kan benyttes til rejser til Disneyland® Paris eller til entrebilletter uden ophold.